Het Izegemse familiebedrijf Vanrobaeys heeft meer dan 45 jaar ervaring en is vandaag uitgegroeid tot dé specialist in hout en binneninrichting. Het bedrijf telt 2 vestigingen en stelt 70 werknemers tewerk. Nadat bleek dat de beveiliging van hun IT-systeem te wensen overliet en dat de ondersteuning voor hun besturingssysteem verlopen was, klopten ze bij denk IT aan voor een volledige update.
Davy Hosten vertelt hoe de samenwerking verliep.
“Wij werkten met een server die aan zijn limieten zat,” steekt Davy van wal. “Bovendien wilden we ook een betrouwbaarder IT-systeem waarbij, wanneer 1 component uitvalt, een andere het overneemt. We hadden al gehoord van een andere klant dat ze tevreden waren over hun samenwerking met denk IT.”
De samenwerking bleef echter niet beperkt tot het plaatsen van een nieuwe server. Davy legt uit hoe denk IT mee nadenkt over elk aspect: “Ze hebben een echte audit uitgevoerd van onze IT. Zo hebben ze ook zelf aangeboden om ons netwerk beter te beveiligen. Dat was al beveiligd maar er zaten wel wat gaten in. denk IT heeft die allemaal mooi gedicht en als er vandaag iemand binnenkomt en op onze wifi wil, dan kan dat maar alles zit in beschermde zones en in verschillende wifikanalen. Ze hebben ook berekend hoeveel wifi access points er nodig zijn en metingen uitgevoerd. Daarna hebben ze een voorstel gedaan voor onze wifi. Al die zaken lopen prima vandaag. Ze gaan dus veel verder dan enkel een oplossing aanbieden voor één concrete vraag. In ons geval: de server vervangen. Ze werken een totaalpakket uit dat zeer flexibel is en dat ons toelaat vlotter te werken.”
Vlot kunnen werken is voor heel wat bedrijven een ware uitdaging geworden nu thuiswerken zowat overal de norm is – of tijdelijk verplicht wordt. Bij Vanrobaeys vond de omschakeling eind 2019 plaats, mooi op tijd dus om vanaf maart 2020 coronaproof te werken. Davy: “Met ons oude systeem waren we echt niet flexibel. Dat gold ook voor onze telefonie. Vandaag verloopt die via de 3CX-centrale die denk IT geïnstalleerd heeft. Door al die inspanningen die we gedaan hebben, konden we heel eenvoudig mensen ook van thuis uit laten werken. We konden ook heel snel de bureaus wat meer uit elkaar zetten en inspelen op alle mogelijke vragen. We waren blij dat we de server geïnstalleerd hadden net voor de lockdown. Het was net op tijd want met onze vorige server was zoiets totaal niet mogelijk. En met de centrale die we hadden ook niet. Nu kunnen al die zaken wel en kunnen we perfect blijven doorwerken.”
Ook op het vlak van de nazorg zette Vanrobaeys een hele stap vooruit. “Als er een probleem is,” gaat Davy verder, “kunnen we denk IT heel eenvoudig contacteren en dan lossen ze dat heel snel en correct op. We proberen ook zelf mee te denken zodat we tot een oplossing komen die voor beide partijen niet te omslachtig is en we de volgende maand niet nog eens hetzelfde probleem hebben. Die samenwerking loopt zeer vlot.”